woensdag 19 februari 2014

inhouden


Vandaag is de eerste dag waarop ik opnieuw het gevoel heb in staat te zijn om te trainen. En dan komt mijn zelfbeschermingsregel in werking : "Als je ziek geweest bent, en je denkt op een dag dat je weer paraat bent om te trainen, dan train je die dag NIET. Wacht tot de volgende dag." Op die manier probeer ik te vermijden om terug te hervallen door te snel opnieuw te starten, probeer ik mijn lichaam ook te laten herstellen van het gevecht tegen de ziekte. Dat was deze keer nog meer nodig, want ik heb de 3 laatste dagen ook zowat 30 uur gewerkt ondanks mijn laag energiepeil.
Deze regel is zeer nuttig, maar is vanzelfsprekend geen garantie.
Morgen zal ik sowieso met de nodige argwaan de reactie van mijn lichaam op de eerste training in de gaten houden.

Normaal gezien zat ik van maandag tot vrijdag in een actieve recuperatieperiode. Ik heb ook beslist om die periode nu te verschuiven van donderdag tot zondag. Dus na de 4 ziektedagen ook vier rustige trainingsdagen om terug op ritme te komen.

Voorlopig voorzie ik:
  • Donderdag SWIM (easy technical)
  • Vrijdag BIKE (kort)
  • Zaterdag RUN (kort) + SWIM (endurance)
  • Zondag BIKE (langer)
Ik hou jullie op de hoogte van het effect.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten