donderdag 6 februari 2014

wind en regen


Na de eerste intervaltraining van gisteren was 't vandaag simpel: op 't gemakske wat kilometers bollen.

Eerste probleem: 4 à 5 beaufort. De eerste 25 km langs de dijk richting Oudenaarde waren met de wind vol op kop. Als de hartslagen dan laag moeten blijven, is de snelheid ook belachelijk laag natuurlijk.

Oplossing 1: niet op je kilometerteller kijken. Dat werkt, maar plots kwam daar ...

Oplossing 2: een 40-tal wielertoeristen die me passeerden. Ik haak mijn wagonnetje, ga in de buik van het peloton gaan zitten, maar ...oplossing 2 blijkt een vergiftigd geschenk. Voor ik het goed besef zijn ze mekaar voor dood aan het rijden. Er wordt daar gevlamd dat het gene  naam heeft. Ze zitten allemaal met de tong tussen hun kader. Elk om toer wordt er enorm aan de kop gesleurd, en op een bepaaldm oment is't dus aan mij. Vollen bak tegen diene 5 beaufort. Ietsje later, na 10 minuten meerijden, neem ik de enige juiste beslissing: me laten afzakken en die bende testosteron laten wegrijden. "Remember, Christophe, 't is een rustige training vandaag. RE-CU-PE-RE-REN!"

Ik hou me de rest van de rit aan deze richtlijn, stop efkes bij maat Chris in Deinze voor een warme chocomelk. Om daar vast te stellen dat het ... hard begint te regenen.

Oplossing 3: gelukkig regenvestje mee.
Oplossing 4: recht naar huis rijden.

Samenvattend:

9u55 BIKE 3:10:03; 83,3 km; 26,4 km/u; gem HSL 113; max HSL 171


Geen opmerkingen:

Een reactie posten