zaterdag 15 februari 2014

op een zucht van de recuperatieperiode


Maandag begint een recuperatieperiode van 5 à 7 dagen, en daar ben ik echt wel aan toe. Ik ben eigenlijk al vier weken op rij vrij intensief aan 't trainen, en dat is in dek leren gekropen, moet ik zeggen.

DONDERDAG

CORE STABILITY 0:40:00

Donderdag zoals voorzien kalm aan gedaan, maar wel meer repetities dan gewoonlijk in mijn core stability oefeningen gestoken.

VRIJDAG

9u BIKE 2:21:08; 65,85 km; 28 km/u; gem HSL 117; max HSL 151; 249 hoogtemeters

Dit was een redelijk doorgedreven training.
In het eerste uur (in de regio rond Gavere) heb ik 2 keer een intensieve blok van 10 minuten gedraaid, en 2 keer een intensieve blok van 7 minuten. Daarna tegenwind doorgereden tot in Nederename. en dan mijn kar gekeerd en met een aangename rugwind teruggebold naar huis.

ZATERDAG

Na een zwaar trouwfeest gisterenavond toch nog 2 trainingen kunnen doen:

11u30 RUN 0:39:21; 8,15 km; 12,5 km/u; gem hSL 130; max HSL 151

Een rustige loop met opnieuw heel veel wind.

16u BIKE (rollen) 1:30:00; gem HSL 95; max HSL 118

Op de rollen naar de superprestigewedstrijd in Middelkerke gekeken. Ik heb daar ook cadansoefeningen ingestoken. Onder andere 3 * 2 minuten one leg training. En ook 2 keer tien minuten waarin ik om de 2 minuten de omwentelingen met 5 verhoog, vertrekkend van 75 omwentelingen op een zwaar verzet, en op het einde toewerkend naar 95 op een licht verzet.

Hartslagen bleven mooi onder controle. Ik denk dat mijn hoogste hartslagen opgemeten werden toen Sven Nijs beweerde in het interview na de wedstrijd dat het mooi was dat iedereen eerlijk had gestreden voor zijn plaatsen. Ik denk persoonlijk dat Lars Van der Haar goed bijverdiend heeft vandaag. Twee keer babbelen met Nys, en hem dan kort daarna moeten lossen.

Ikzelf heb een te korte nacht achter de rug, heb al gans de dag keelpijn en mijn benen doen pijn. 't Vat is echt bijna af. Morgen nog een 15 km duurloop op het schema. Zou ik dat nog uit mijn vermoeide lijf kunnen knijpen? Dat zien we morgen wel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten