maandag 14 januari 2013

Creativiteit


Het is deze weken echt razend druk op het werk en de wegen liggen er minder en minder berijdbaar bij. Dat vraagt nu en dan eens wat creativiteit van een triatleet qua trainingsplanning.

Zondag

't Is eerder iets voor een vet betaalde CEO, maar ook een redelijk betaalde docent kan het tegenkomen : zondag heb ik zes uur zitten werken op mijn bureau thuis. En daarnaast stond er ook nog een fietsrit van 2 uur op 't programma. Begrijpelijk natuurlijk dat er wat druk komt vanuit het gezin dat het 'eigenlijk wel zondag is'. Ik heb dan maar mijn zoon meegepakt voor een ijzige mountainbike-rit hier in de buurt.Voor mij was dat dan een recuperatietraining.

14u30 BIKE (MTB) 1:25:00; 22,7 km

Maandag

En maandag (vandaag dus) stond er alweer een werkdag van 9u tot 22u op het programma (met daartussen wel een verplaatsing naar huis). Na wat denkwerk en veel praktisch gedoe met kledij en werkmateriaal kwam volgend gek schema uit de bus:

7u40 RUN 0:42:28; 8,1 km; 11,4 km/u; gem HSL 123; max HSL 136

Een ochtendlijke loop naar het werk met op mijn rug een rugzak vol kleren en werkgerief. Toch wel een beetje anders lopen als je zo geladen bent.

17u RUN 0:45:43; 9,32 km; 12,2 km/u; gem HSL 123; max HSL 142

Gelukkig was ik hier verlost van mijn rugzak en kon ik wat meer vrijuit lopen. Ik heb er drie kilometers aan LT tempo in gestoken :

kilometer 4 @ 4:42
kilometer 5 @ 4:35
kilometer 7 @ 4:42

Tegen het einde van de training voelde ik toch wel dat mijn pezen het nog niet gewoon zijn om twee looptrainingen op één dag uit te voeren, laat staan een goeie 17 km op een dag te lopen. Maar toch tevreden met deze creatieve oplossingen.

De rest van de week tot en met zaterdag blijven razend druk en als ik nu buiten kijk, zie ik ook een verse laag sneeuw liggen, dus ik zal nog een paar dagen kunst- en vliegwerk nodig hebben. Maar vanaf volgende week komt er een iets rustiger periode aan (qua werk dan - niet qua trainingen natuurlijk.)

En dan nu alles klaarzetten voor mijn MTB rit naar 't werk morgen in de vroegte.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten