zaterdag 12 januari 2013

ritme


Het trainingsritme zit er goed in. Ik ben aan 't genieten van de regelmaat die de trainingen in mijn leven brengen. Nu nog wat gedisciplineerder worden als het om verbruik van alcohol gaat. Gisterenavond was er een receptie op de voetbalclub van Robben. Meestal goed voor een stevig avondje. Ik had mezelf echter een rantsoen van 2 pintjes opgelegd (wat op zo'n avond echt wel Spartaans kan genoemd worden). Het leek me nog te lukken ook, maar na de menige spa'tjes en cola lights, ben ik op 't einde toch gezwicht. 't Was te gezellig, en ik heb er 2 teveel gedronken.
't Is en blijft toch een gevecht : de eenzaamheid en discipline van de triatleet tegenover mijn van nature nogal sociaal en feestelijk karakter (schoon gezegd hé?).

Maar terug naar het trainingsritme. Hier zijn de trainingen van gisteren en vandaag.

Vrijdag SWIM 2500m; 0:53:20

Zoals ik deze week al zei, ik moet nu door de zure appel heen bijten. Ik zal een paar zwemtrainingen nodig hebben om terug in mijn zwemvorm van 3 weken geleden te komen. De sessie van vandaag stond dan ook niet in het teken van snelheid, maar wel in het herstellen van mijn zwemgevoel.

1000
500 (50 kick on side - 50 swim) wth fins
600 swim (150 easy - 50 faster)
200 pull buoy
200 fins 


Zaterdag BIKE (woon-werk) 0:43:16; 17,55 km; 24,3 km:u; gem HSL 114; max HSL 142

Om 7u40 deze ochtend zat ik op mijn fiets naar het werk (brrrrrrrr) en om 12u40 zat ik er terug op om terug naar huis te keren (zalig zonnetje). Was het niet dat mijn dochtertje alleen thuis zat, ik was zeker nog een uur doorgereden. Maar, geen erg, want er stond nog een pittige looptraining op mijn namiddag-menu.
Alles op een klein verzetje gereden. Benen gewoon wat losgooien.

Zaterdag RUN 0:51:07; 10,9 km; 12,8 km/u; gem HSL 130; max HSL 159

De clou van deze training was een reeks tempo-intervals in het midden. Doeltempo was ongeveer 14,5 km/u. Da's zo ongeveer mijn overslagtempo. Gezien het slechts om 400m intervals ging, zou ik echter niet te streng zijn als het een ietspietsie sneller ging - een cadeautje dat ik met plezier in ontvangst genomen heb ; )

interval 1 : 15 km/u; gem HSL 147; max HSL 150
interval 2 : 15 km/u; gem HSL 146; max HSL 156
interval 3 : 15,1 km/u; gem HSL 149; max HSL 156
interval 4 : 15,1 km/u; gem HSL 150; max HSL 158
interval 5 : 15,3 km/u; gem HSL 153; max HSL 158


Dat gevoel in de loopbenen is echt aan het terugkomen. Leuk om te merken dat den ouwen het niet verleerd is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten