vrijdag 25 januari 2013

eens iets anders

Vandaag in eerste instantie gewoon woon-werk verkeer met de Mountainbike

BIKE (MTB) 0:54; 16,2 km; 17,9 km/u; gem HSL 102; max HSL 125

maar 's avonds stond er eens iets anders gepland : een spinning sessie in de fitness. Ik dacht - ok dat wordt een uurtje kennis maken met spinning. Ja hallo! Het werd 1u40m en ik was blijkbaar in redelijk straffe spinningles beland :

19u30 BIKE (spinning) 1:40:00

Buiten de warming up en de cooling down stond immers het volgende op het menu :

8 * (8 min in de intensieve zone - 2 min recup)

De eerste 6 keren was de doelhartslag 10 slagen onder de overslagpols (dat lukte maar af en toe zat ik ook te hoog)
De laatste 2 keren was de doelhartslag de overslagpols zelf (dat lukte 2 maal perfect)

Ik heb me enorm goed geamuseerd, maar toen ik thuis de trappen op stapte om mijn dochtertje in bed te stoppen, voelde ik de verzuring toch in de benen kruipen.

Na de loopsessie met 5 400m blokjes woensdag en de fietstraining op rollen gisteren met in totaal 30 minuten in de intensieve zone gisteren, was dit de derde pittigere training op 3 dagen. Dit weekend doe ik enkel rustige duurtrainingskes, anders kan mijn lichaam onvoldoende recupereren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten