maandag 21 januari 2013

Een voormiddag in de fitnesszaal


Deze voormiddag heb ik doorgebracht in de fitness voor een looptraining en een krachttraining.

9u30 RUN (8km) en 11u10 RUN (4 km); 1:00:00 ; 12 km; 12 km/u

De eerste training was een 8 km looptraining op de loopband. De laatste bestond uit 4 km loslopen op diezelfde band.

De looptraining was als volgt ingedeeld :

3 km @ 12 à 12,2 km/u
1 km @ 13 km/u (LT)
1 km @ 12 km/u
1 km @ 13 km/u (LT)
2 km @ 12 km/u

de laatste 4 km losgelopen @ 11,5 km/u

10u15 POWER TRAINING 0:55:00

Vandaag startte ook de laatste fase van mijn krachtprogramma. Alle oefeningen worden nu slechts 3 * 8 keer uitgevoerd, maar.....de gewichten gaan met 60% naar omhoog. Jezus man, dat was pijnlijk. Tussen de verschillende herhalingen moeten er wel redelijk wat tijd gelaten worden, omdat het absoluut niet de bedoeling is volume te kweken. De spieren moeten krachtiger worden zonder op te blazen, anders kunnen ze geen snelheid meer genereren.

Stijf?

Ik heb zowel tijdens de krachttraining als tijdens het lopen geen last gehad van mijn valpartij van gisteren. Nochtans kon ik vannacht niet op mijn linkerkant slapen omdat dat te pijnlijk was. De plekken waar ik op viel voelen zeer stijf aan, zeker als je ze aanraakt, maar in beweging functioneren de spieren en pezen perfect. Ik heb geluk denk ik, 't zullen waarschijnlijk enkel wat blutsen en builen zijn.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten