dinsdag 8 januari 2013

Les démarrages


Deze ochtend om 7u45 met de fiets naar school gereden, en deze namiddag nog 50 kilometer gereden. 't Was een hoog extensieve rit met 's ochtends 10 km in 't verkeer, en 's namiddags ook 10 km rond het stad alvorens ik echt op goede fietswegen zat.
Na 40 km heb ik er eens iets nieuws tussengestoken. Ik doop het 'Les démarrages'. Op 10 minuten ben ik 10 keer gedurende 20 seconden gedemarreerd op een heel zwaar verzet.Daarna telkens op een klein verzetje 40 seconden recupereren. Een soort van krachttraining, denk ik dan. Alle reacties zijn welkom. Moet de recuperatie langer, moeten de intervallekes langer? Geen idee wat jullie hier van denken.

BIKE 2:19:54; 61,3 km; 26,3 km/u; gem HSL 118; max HSL 161






2 opmerkingen:

  1. Die "korte" demarages kun je geen "KRACHT" trainingen noemen ! blokjes 5'/5' wel
    Wat ik regelmatig doe zijn volgende "tussensprints" bij een lange EDT rit is om de 10' tot 30" spurtje trekken kwestie van body/spieren te prikkelen - dit komt niet uit een boekje maar uit een program van UZ GENT dat ik reeds lang gebruik ! Vr groeten Norbert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Om de 10 minuten 30 seconden en blokjes van 5 minuten om de 5 minuten. Doe je dat allemaal op zwaar verzet, Norbert? Doe je dat net onder de overslagpols? Of ga je dan in het rood? Alle variaties zijn welkom. : )

    BeantwoordenVerwijderen