zondag 27 januari 2013

uitlopen


Ondanks de moeilijke weeromstandigheden heb ik een goede trainingsweek achter de rug. Vooral maandag, woensdag, donderdag en vrijdag zaten er al serieus veeleisende trainingen in het programma. Dit weekend stond dan ook in het kader van in beweging blijven maar niks meer forceren.
Actieve recuperatie noemt dat in het jargon. Eigenlijk een beetje de week uitlopen. Dit zijn zeer belangrijke trainingen die je alleen maar uit ervaring leert te appreciëren. In het begin van mijn triatlonleven zou ik tijdens dit soort dagen OFWEL te hard doorgetraind hebben OFWEL aan passieve recuperatie gedaan hebben (lees : op mijn lui gat zitten).

ZATERDAG 12u RUN (loopband) 1:00:00; 12 km; 12 km/u (hartslagmeter in de rats)

Een extensieve looptraining op de loopband in de fitness, schoon in al zijn eenvoud :

3 km @ 11,5 km/u
3 km @ 12 km/u
3 km @ 12,5 km/u
3 km @ 12 km/u

ZONDAG 11u BIKE (rollen) 1:00:00; 22,1 km; 22,1 km/u; gem HSL 93; cadans 83; 130 watt

Dit was een pure recuperatiesessie. Dat betekent : het ego opzij schuiven en beschamend traag fietsen. Gewoon de pedalen rond draaien en niks bijzonders voor de rest. Uitzonderlijk saai ook maar dat heb ik opgelost door het januarinummer van Triathlete Europe op mijn stuur te leggen en gezellig te zitten lezen. Dat kan natuurlijk enkel op de rollen. (ik zie het mij in het verkeer toch niet te doen)



Een beetje pijnlijk echter was dat ik achter het magazine ook uitkeek op het glasafval van het bezoek van mijn Zurich-supporters Philippe en Anne-Mie gisterenavond. Aouch! Slechte punten, Christophe!




19u15 CORE STABILITY 0:35:00

En dan 's avonds de week afsluiten met een goed half uur buik- en rugspieroefeningen.

Mooi zo, en nu de volgende (ook redelijk intensieve) trainingsweek in elkaar steken. Ik ben bovendien ook mijn seizoen wat in elkaar aan het steken. De kwart in Seneffe en een halve ergens in de buurt van Breda zijn mogelijke opties ter voorbereiding van Z-day! (Zurich)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten