donderdag 18 juli 2013

180 - 7500 - 1280


7u40 RUN 1:42:37; 22 km; 13 km/u; gem HSL 128; max HSL 145

De laatste echte training voor Zürich zit erop. Deze ochtend op een nuchtere maag de deur uit voor een laatste lange duurloop.
Vijf kilometer nodig gehad om helemaal opgewarmd te geraken en dan 16 km ietske sneller dan race pace gelopen. De laatste kilometer cooling down.

Voila 't werk is verzet. Ik heb een heel lange voorbereiding voor Zürich achter de rug. Alles opgeteld heb ik 180 km gezwommen, 7500 km gefietst en 1280 km gelopen. Daarnaast heb ik me ook nog 42uur bezig gehouden met stabiliteits- en krachtoefeningen.
IK ben zeer tevreden over de voorbereiding. Wat betreft zwemmen is er weinig nieuws onder de zon, maar ik ben sterk verbeterd op de fiets en ben qua lopen terug in topvorm.

En ik ben - hout vasthouden - kunnen vrijblijven van blessures. Wat geen sinecure was na een echt probleemseizoen 2011 - 2012 met de achillespees.

Nu vooral nog wat rustige en eerder kortere trainingen om het lichaam wat wakker te houden. Maar de klemtoon ligt nu op recupereren en zorgen dat ik met een uitgerust maar hongerig lichaam aan de start sta volgende zondag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten