vrijdag 12 juli 2013

nog eens diep in het reservoir tasten


IK heb er twee enorm zware trainingsdagen opzitten.

Gisterenochtend met David vertrokken naar d'Ardennen.

Donderdag

BIKE 4:30:00; 123,45 km; 27,5 km/u; gem HSL 118; max HSL; 1980 hoogtemeters!!!

Een zwaar parcours waarop ik een beetje van alles getest heb : klimmen op souplesse, klimmen op kracht, op de glooiende gedeeltes van het parcours rustige stukken ingelast, maar ook serieuze blokken gevlamd aan de overslagpols. De topconditie voel je niet altijd, maar vandaag was het overduidelijk : sinds ik acht jaar geleden de loopschoenen aanvulde met de koersfiets en de wetsuit, is dit de eerste dag waarop ik David op de fiets op alle vlakken overvleugelde. Dat doet wel deugd na een jaar keihard werken aan het fietsen. Eerlijk is eerlijk, het heeft niet alleen te maken met mijn fietskwaliteiten die verhoogd zijn, David zit ook een paar procentjes minder scherp op de fiets dit jaar.

Met 1980 hoogtemeters was dit sowieso nog een zwaarder parcours dan Zürich. Ideaal dus om eens te kijken wat zo'n parcours met mijn loopvermogen aanving.
Direct na het fietsen de loopschoenen uit de auto genomen en een looptraining gedaan aan de oevers van de Ourthe, terwijl David op een terrasje postvatte met cola.

RUN 0:36:58; 8,14 km; 13,3 km/u; gem HSL 131; max HSL 142

Jawadde! Deze benen wil ik in Zürich hebben. IK liep iets sneller dan race pace en bleef heel mooi in de extensieve trainingszone lopen. Wat een superdag!

VRijdag

BIKE 5:25:47; 158,63 km; 29,3 km/u; gem HSL 105; max HSL 133

OP donderdag waren we gaan overnachten in HOuthalen-Helchteren, waar DAvid nog een gans weekend verblijft met wat vrienden. Ikzelf koos al om 7u40 voor een terugkeer naar huis met de fiets.
Hier en daar wat moeten zoeken want voor mij onbekend terrein. Dus dat gemiddelde ligt daarmee rekening houdend nog zeer hoog, zeker als je weet dat ik puur op uithouding wilde rijden, alles extensief.

Toen ik thuis kwam merkte ik dat de tank helemaal leeg was. Na een maaltijd en een douche viel ik als een blok in slaap. Welverdiend namiddagdutje na twee helse trainingsdagen. Ik weet nu wel zeker dat ik helemaal klaar ben voor Zurich. Nu gewoon me heel goed voorbereiden en proberen pieken naar 28 juli.
Ik train nog door tot volgende week woensdag of donderdag. Dan afbouwen en uitrusten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten