dinsdag 9 juli 2013

lang-kort-lang


De titel is geen morse code. Het betekent gewoon dat ik ongeveer binnen de 24u in de drie disciplines heb getraind, in de triatlon volgorde : een lange zwemtraining - een korte fietstraining - een lange looptraining

Maandag

9u15 SWIM 01:06:28; 3340 meter

Een langere training in de Blaarmeersen.

Onderverdeeld in drie stukken :
drie keer over en weer = ong. 1700m
twee keer over en weer = ong. 1100m
én keer over en weer = ong. 550m

Ok. Ik weet dat ik geen gensters ga slaan in het zwemonderdeel. Het komt er op neer in Zurich het rustig aan te pakken, en snel in het juiste ritme te geraken. Niks forceren.

19u30 BIKE 1:17:54; 40,3 km; 31 km/u; gem hSL 109; max HSL 147

Een kortere fietstraining met hier en daar wat vals plat in de buurt van Dikkelvenne - Gavere - Munte. Bij het terugrijden langs de dijk wind op kop, en daar heb ik twee keer 5 minuten poeier gegeven aan OBLA (overslagpols).

Dinsdag

9u RUN 28 km; 2:10:19; 12,9 km/u; gem HSL 129; max HSL 148

Een lange training voornamelijk aan race pace. Ik kwam wat moeizaam op gang, maar eens ik mijn tempo had gevonden was het kilometers malen.

3 km warming up
12 km race pace
1 km recup
12 km race pace

Blij dat ik tegen het einde het race tempo kon blijven aanhouden, ondanks het feit dat de vermoeidheid toch voelbaar werd in de benen. Ook geoefend met drinken en een gelleke eten aan race pace.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten