zaterdag 20 juli 2013

snipperdag


Om de pijnlijke schouder te laten rusten heb ik vandaag mijn korte zwemtraining geschrapt, en verplaatst naar maandag. Een snipperdag dus vandaag. Een dag zonder enige training, het is - hou je vast - meer dan 10 weken geleden. Niet abnormaal dus dat ik me vandaag wat onwennig voelde. : )

Ondertussen is de 'athlete's guide' van de Ironman-organisatie in Zürich binnengekomen. Ondertussen is 90% van wat in zo'n gids staat gekende materie, maar interessant was wel de link naar een meetstation dat meerdere keren daags de watertemperatuur in het meer van Zürich meet. Vandaag was het water 24,5°C. Da's perfect de grens vanaf waar er niet meer met wetsuit gezwommen wordt. En aangezien het de volgende week zeer warm blijft in Zürich, ziet het er naar uit dat we het zwemmen zonder wetsuit zullen moeten afwerken. Ik ga me er niet druk in maken. Het betekent iets meer energieverbruik bij het zwemmen, en het betekent ook dat ik in principe wat langer in het water zal liggen dan 2 jaar geleden.

Ik had gehoopt om dezelfde zwemtijd te halen als 2 jaar geleden en dan tijd te winnen vergeleken met 2011 bij het fietsen en lopen. Nu is de kans groot dat ik bij het fietsen eerst mijn verloren tijd bi jhet zwemmen wat zal moeten ophalen.

Ik blijf er voorlopig rustig bij. Een Ironman is sowieso een wedstrijd die anders loopt dan je voorziet, en waar het af en toe zaak is om je hoofd koel te houden bij mindere momenten.
Ik ben super goed getraind, ik focus me nu op die mentale voorbereiding, en ga me dus alleszins niet uit het lood laten slaan door deze wetsuit- aangelegenheden.

Morgen nog eens een uur of drie op de fiets, maar redelijk op 't gemakske. Ik mag elk uur slechts 5 minuten eens 't gashendel een klein beetje open trekken om de benen wakker te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten