zaterdag 27 juli 2013

Ready to race


Zaterdagochtend : we zijn 24 uur voor de start.

Gisteren vrijdag met Yves (zie links op de foto) en Axel Vuylsteke van tritraining naar de race briefing gegaan, en een klakske gekocht voor zondag.



En ik die dacht dat het in België warm was. Jongens toch, hier is het pas hot! En ze geven voor morgen nog warmer weer. Het was duidelijk tijdens de briefing dat de organisatie zelf zeer zenuwachtig is voor morgen. 'keep it safe and healthy' was zowat het mottto tijdens de briefing. Eerlijk gezegd hoor je ook nog weinig atleten spreken over de finishtijden die ze vorige week nog in hun hoofd hadden. Iedereen heeft het over 'how to survive the heat'.
By the way, het zwemmen is nu definitief zonder wetsuit, en dat betekent voor de meesten een veel langere zwembeurt. Voor mij waarschijnlijk een kwartiertje.
Gisteren tijdens de race briefing zagen we ook professioneel atlete Sofie Goos, die gezellig een babbeltje kwam doen, en zij gaf nog als tip dat ze zonder aero helm gaat rijden omdat je daar geen verluchting door krijgt en er geen water ter verkoeling kan over gieten. Yves is dan maar nog een gewone helm gaan kopen.

Voor de rest heb ik gisteren 15 minuten ingezwommen in het meer, en 's avonds heb ik 4 km gelopen. Vooral dat laatste gaf moed : ik had moordend goeie loopbenen, maar moest me natuurlijk inhouden.

Gisterenavond ook nog een fantastisch motiverend telefoontje gehad van Stefaan, de founding father van tritraining. Hij heeft mijn trainingen gans het jaar opgevolgd en vertelde dat ik zeer goed getraind heb en dat ik grote dingen kan laten zien morgen. Machtig om te horen!

Maar dan vannacht...... Gisteren was ik nog de kalmte zelf. Dat is de ervaring, het is mijn derde Ironman, ik weet wat er op me af komt. Maar wat blijkbaar niet verandert met de ervaring dat is hoe je nachten voor de Ironman verlopen : je droomt maar van en denkt maar aan drie dingen : swim, bike and run. Slapen lukt ook niet echt goed - een uurke of 4-5 is echt het maximum.
De mallemolen in het hoofd is dus deze nacht begonnen. Echt nerveus ben ik niet, maar er gebeurt zo'n verregaande focus in je hoofd, dat je het bezwaarlijk aangenaam kan noemen. Laat de race nu maar beginnen, denk ik dan!

En wat staat er vandaag op mijn programma - veel platte rust, veel pre-hydrateren (drinken dus) en

  • de fiets klaar zetten
  • transport regelen voor morgenvroeg. we verblijven 10 km buiten Zurich en ik moet rond 5u45 in de wisselzone zijn (7u start)
  • mijn nutrition plan voor op de fiets afwerken en op mijn fiets plakken
  • mijn benen scheren (!!!)
  • en 's avonds naar Zurich voor de bike check in.
Maar nu eerst ontbijten.

Voila : ik doe mijn uiterst best om hier de avond na de race of maandagochtend alvast mijn resultaat te bloggen. En ietske verder in de week volgt een uitgebreid raceverslag.

Bedankt om mij te volgen langs deze weg. De laatste weken zijn er per dag ongeveer 90 - 100 bezoekers aan deze blog. Ook dat is heel motiverend.

Ready to race, ready for some rock 'n' roll!!!




1 opmerking:

  1. Proficiat met uw tijd in Zurich, 10u49m19, ik zou hiervoor direct tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen