dinsdag 23 juli 2013

omstandigheden


De omstandigheden in Zürich gaan niet normaal zijn. De voorspellingen wijzen nu al in de richting van 34°C en het water dat blijft maar warmer worden. Het houdt een mens wel bezig, vooral omdat je beseft dat je in deze omstandigheden niet kan rekenen op een tijd die je bijvoorbeeld zou kunnen halen bij 20°C en zwemmen met wetsuit.
Maar anderzijds laat ik me er niet te veel door van de wijs brengen. Ik aanvaard gelaten de omstandigheden. 't Is onderdeel van het Ironman gebeuren. Mentaal kunnen omgaan met onverwachte wendingen.

Mijn vrouw heeft het er lastiger mee. Ze vindt het erg dat ik al 11 maanden aan het trainen ben om mijn Ironman record te breken en dat nu het weer een stokje tussen de wielen blijkt te steken.
Ikzelf heb ergens in mijn achterhoofd wel nog het idee dat het me nog wel kan lukken, dat persoonlijk record. IK heb ook enorm genoten van die 11 maanden training.
En vooral : op de fiets en in de loopschoenen ben ik echt in de vorm van mijn leven, en daar ga ik zondag echt wel ten volle van proberen genieten.

Vanavond nog eens gaan zwemmen met David in de Nieuwdonk. 4 keer 300m, en ik moet zeggen, ik had een vrij goed gevoel in het water. Da's exact wat ik zondag ook ga opzoeken. Niet bezig zijn met de tijd die ik zonder wetsuit kan halen op die 3.8 km. Gewoon rustig starten en op zoek naar dat goed gevoel in het water.

19u30 SWIM 0:26:18; 1260m

Geen opmerkingen:

Een reactie posten