maandag 9 december 2013

500's


Al mijn zwemtrainingen de laatste maanden bestaan uit blokjes van 100 en 200 meter. Maximaal zat er eens iets tussen van 300 meter. Ik heb daar een goede reden voor. Als je wil inzetten op het verbeteren van je zwemstijl, heb je niet veel aan langere blokken. Je maakt jezelf dan wijs dat je anders en beter zwemt, maar op een 500 meter of 1000 meter verval je sowieso terug in je oude fouten, tenzij je je vernieuwde stijl zo veel herhaald hebt dat het een automatisme geworden is. 't Was dus bewust die korte blokjes telkens.
Maar vandaag zou ik dus voor 't eerst langere blokken zwemmen. 5 keer 500 meter vandaag.

8u45 SWIM 0:49:50; 2500m

De 2e en de 4e 500 meter waren rustige blokken, één keer met zwemvliezen, één keer met pull buoy.
De andere 500's, daar had ik volgende tempo's voor voorzien : 1:57; 1:59; 2:01. Te verdelen over de training naar het gevoel.

De eerste 500 was al direct in orde: tempo 1:59. De middenste pluim was er al afgeschoten
De derde 500 was echt top : 1:56. De hoogste pluim was er ook al af.
Restte me nog de makkelijkste, die van 2:01.
Awel, die lukte niet. Ik zakte in mijn 5e en laatste 500meter helemaal door het ijs. Een te traag tempo van 2:04 was mijn deel.

Zwemuithouding. Daar ontbreekt het me nog aan. Dat betert wel eens ik regelmatiger dit soort trainingen inlas.

15u20 RUN 0:40:44; 8,35 km; 12,4 km/u; gem HSL 128; max HSL 141

Na één week zonder lopen, was dit de voorzichtige comeback. De hamstringblessure was duidelijk volledig weg. (Als ik morgen in de fitness ook pijnvrij ben, kan ik weer op beide oren slapen). Maar 't was toch maar een aarzelend loopje. De eerste kilometers moest ik er echt nog inkomen. Ik vond mijn draai niet. In kilometer 2 ging mijn hartslagmeter ook nog eens op hol slaan, maar dat was blijkbaar vals alarm.
Al bij al een geruststellende training. We kunnen weer in alle drie disciplines aan de slag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten