vrijdag 6 december 2013

blessure


Gisteren donderdag had ik een dubbele trainingsdag voorzien : in de voormiddag 14 km extensieve looptraining en in de namiddag een technische zwemtraining.
Maar 's ochtends was het onmiddellijk duidelijk dat de blessure aan de hamstrings niet verbeterd was. Een contractuur? Een verrekking? wie zal het zeggen? Maar één ding was duidelijk: lopen zou geen goed idee zijn nu. De hamstrings waren echt zeer pijnlijk. Vooral wanneer ik me moest recht stellen uit een zithouding of wanneer ik trappen moest oplopen. Het is belangrijk om u voorzichtig te zijn: een contractuur of verrekking kan heel snel opgelost zijn, maar lopen en sommige power-oefeningen moet ik nu wel eventjes vermijden. Ik hoop en veronderstel dat tegen het einde van het weekend alles terug in orde is.

Zwemmen en fietsen leveren geen probleem op. Dus de zwemtraining heb ik wel gedaan.

14u SWIM 0:49:15; 2500m

Het was een technische training met zot veel drills, o.a. de zeer moeilijke UNCO drill: http://www.swimsmooth.com/unco-drill.html

In deze drill merk ik dat mijn catch beweging rechts eigenlijk veel sterker is dan links. Ik heb het gevoel dat dat te maken heeft met het feit dat mijn 'lead' arm links serieus zakt als ik rechts adem. De rechtse arm zakt dan weer niet als ik links adem. Blijkbaar is dat nog steeds een overblijfsel van het feit dat ik zes jaar enkel links geademd heb, en nog maar voor het 2e seizoen langs twee zijden adem. Daar moet werk van gemaakt worden, o.a. door meer aandacht te besteden bij mijn core stability aan de linkse schuine buikspieren, en bijvoorbeeld bij de kick on side drill mijn vormspanning goed te verzorgen als ik op mijn linkerzijde lig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten