zaterdag 7 december 2013

spinning fun

Amai, gisterenavond echt een straffe en heel leuke spinning les gevolgd bij Bart van Fitality.

19u50 BIKE (spinning) 1:35:00

Zo'n spinning sessie is echt wel de kwaliteitstraining in het fietsen voor mij. Alle andere fietstrainingen moeten rustiger zijn.

Gisterenavond bestond de sessie uit 7 reeksen van :
- 4 min INT
- 2 min EXT
- 2 min rond overslagpols (meestal erboven)
- 2 min recup

De laatste keer ben ik in die 2 min zelfs tot diep in het rood gegaan. (en dat men een knallende 'Master of Puppets' van Metallica door de boxen. : )

Best pittig, maar gisteren voelde het goed aan: ik raakte heel vlot in mijn hoge zones, en bij het recupereren zakte mijn hartslag heel snel naar zeer lage regionen, meestal tot HSL 85.

Ik voelde na de sessie dat ik stevig getraind had, maar ik voelde me ook helemaal opgewekt en fris, wat toch wel raar is als je zo'n anderhalf uur zweette als een rund in een dampende zaal met bonkende muziek in je oren. In principe rijd ik veel liever buiten dan binnen, maar dit soort training kan je buiten eigenlijk niet uitvoeren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten