dinsdag 3 december 2013

step up


Bart van Fitality heeft een nieuw power & core stability schema opgesteld. Qua power ga ik nu naar lagere gewichten maar meer herhalingen : in plaats van 3 * 8 * 80% van mijn maximum gewicht, ga ik nu 2 * 25 * 60% van het gewicht duwen, trekken, sleuren enzoverder.

Maar qua core stability worden de oefeningen zwaarder, en eigenlijk wordt er meer en meer kracht toegevoegd, ook aan de core stabiltiy oefeningen. Vooral mijn hamstrings en mijn gluti zullen afzien de volgende weken.

RUN 8 km; 0:36:30

2 km naar de fitness
3 km op de loopband
2 km terug naar huis na de fitness

CORE STABILITY & POWER 1:00:00


Ondertussen is ook het resultaat van mijn loop lactaat test van zaterdag binnen. Ik kon mijn ogen bijna niet geloven. De resultaten zijn veel beter dan vorig jaar in december, en leunen dicht aan bij wat ik normaal gezien als resultaat heb in april.
Waar mijn extensieve zone vorig jaar in december stopte bij een tempo van 12,8 km/u (tempo 4:42), ligt dat nu op 13,7 km/u (tempo 4:23). Dat is een enorme stap vooruit, en geeft mogelijkheden om dit seizoen mijn LT verder op te schuiven naar ongeveer 14,5 km/u (tempo 4:10). Waar ik dacht enkel in het zwemmen en het fietsen nog vooruitgang te kunnen maken, moet ik hier mijn mening bijstellen. Deze test geeft voor mij aan dat er ook in het lopen nog groeimarge mogelijk is.
Ik begin echt wel de vruchten te plukken van al die jaren consequent en doordacht blijven doortrainen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten