dinsdag 17 juni 2014

big day


Nee, ik heb het niet over België - Algerije, als ik het hier over een big day heb. In dit geval heb ik het over een belangrijke zware trainingsdag voor mezelf in aanloop naar Frankfurt.
Een koppeltraining (BIKE + RUN) met heel vele kwaliteit erin

BIKE 3:21:05; 111,5 km; 33,3 km/u; gem HSL 120; max HSL 153

Ik startte de dag dus met een 100+ fietstraining. Belangrijk in deze training was dat ik er 2 intensieve blokken van 45 minuten zou insteken. Niet dezelfde soort blokken als vorige week (toen reed ik er 4 van 20 min maar telkens rond de overslagpols): deze keer was het de bedoeling om 5 à 10 slagen onder de overslagpols te blijven, maar dat dan wel 45 minuten vol te houden. Dus de intensiteit lichtjes lager dan vorige week, maar wel meer dan verdubbelen in tijdsblok. Eigenlijk had ik eerst 3 * 30 minuten voorzien, maar ben blij dat ik op 't laatste dat anderhalf uur intensiteit vervangen heb door 2 * 45 minuten. Ik wou echt eens checken wat dit tempo zou geven in Frankfurt.
Zeer tevreden over de test. Heb mijn blokken vlot en goed kunnen uitrijden. En al de rest heb ik extensief gereden. Als je dan met een gemiddelde van 33,3 km/u thuiskomt, dan begin je wel efkes te dromen van tijden onder de 5u30 in Frankfurt.

RUN 0:34:55; 8,25 km; 14,2 km/u (tempo 4:13); gem HSL 140; max HSL 154

Direct na het fietsen de loopschoenen aan, en ik heb me dan eens in de laag intensieve zone laten gaan. Ik liep vlot, trapte op geen enkel moment op mijn adem, en met 14,2 km/u mag dit als een pittige looptraining gecatalogeerd worden. 17 seconden / kilometer sneller dan race pace (ik weet het), maar de rest van de week staan er nog heel veel loopkilometers rond race pace op het programma, dus dat kon er nog wel even vanaf. 

Kortom, mijn big day was meer dan geslaagd. Alweer een belanrijke training die we kunnen afvinken. Er staan deze week nog wat lange op het programma ook: een fietsrit van rond de 200 km en een looptraining van 32 km verdeeld in 2 : 24 km + 8 km. Maar dus voor later deze week. Eerst morgen easy dagje om te bekomen van deze brick training.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten