zaterdag 14 juni 2014

On the run

Nadat ik donderdag mijn duivels had ontbonden, was vrijdag natuurlijk een rustdagje. Om 6 uur 's morgens bed uit, en efkes kort gelopen (zware beentjes en niks forceren - pure recup). Dan van 8u 's morgens tot 21u 's avonds gewerkt gewerkt en nog eens gewerkt.

VRIJDAG 6u15 RUN 0:33:00; 6,2 km; 11,3 km/u; gme HSL 114 (!); max HSL 140

11,3 km/u, dat is lang geleden zeg. Echt een recuploopje dus

En zaterdag ...stond een monster van een looptraining op 't programma : 30 kilometer!! Als je je loopschoenen aantrekt en je weet dat je voor 30 km dep iste in bent, dan ben je toch we lwat bescheiden en lichtjes bevreesd, moet ik zeggen. Maar dat was nergens voor nodig. Super goeie benen vandaag, en eerlijk is eerlijk geen enkel probleem met de afstand en met het geplande tempo

ZATERDAG 11u10 RUN 2:19:04; 30,4 km; 13,2 km/u (tempo 4:34); gem HSL 129; max HSL 147

30 km aan 13,2 km/u en toch continu in de extensieve zone blijven? Ik was een beetje aan het zweven bij thuiskomst, moet ik toegeven. Klaar voor de grote ag, zou ik durven zeggen.

Ik heb me gelukkig kunnen inhouden tijdens het lopen (ik had deze week al 2 trainingen gelopen met zeer pittige tempo's) en heb me aan het plan kunnen houden (zie hieronder):

4 km warming up
10 km race pace
2 km recup
8 km race pace
1 km recup
5 km race pace

In totaal deze week 71,5 km gelopen. Mooi bilan.

Morgen breng ik goed en minder goed nieuws over het zwemmen in Frankfurt. Een kleine bescheiden cliff hanger om deze blogpost mee af te sluiten. : )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten