maandag 9 juni 2014

terug op gang trekken

Twee dagen om mezelf op gang te trekken werden al snel twee echte trainingsdagen. ik was niet te houden.

ZATERDAG 18u RUN 0:49:00; 10,75 km; 13,2 km/u; gem HSL 134; max HSL 152

De eerste kilometer was echt lastig. Ik was al gans de dag een beetje lamlendig van het warme weer, en ik kwam moeilijk op gang tijdens deze loop. Maar eens de eerste kilometer doorgebeten, had ik super frisse lopersbenen. Heerlijk vlot gelopen!

ZONDAG 11u BIKE 3:24:45; 105,15 km; 30,9 km/u; gem HSL 118; max HSL 168

Wat bedoeld was als een rustige vlakke extensieve rit van 80 km, werd samen met David uiteindelijk een pittiger trainingsrit met een stevig stuk in de Vlaamse Ardennen. Ik heb een paar keer doorgetrokken bergop op het grote mes, en zo werd het een goeie krachttraining op de fiets.

Na 10 maanden continu trainingswerk, zijn we nu vertrokken voor de laatste trainingsblok voor Frankfurt. Nu beslist is dat ik volgend jaar geen Ironman zal lopen, en dat ik een rustiger trainingsjaar inlas, geeft me dit toch wel een vreemd gevoel. Dit vormpeil, deze spanningsboog naar een Ironman toe, dit soort zware trainingsweken, het zal minstens 2 jaar duren voor ik dit weer ga meemaken. Ik kan er dan maar beter nog eens goed van genieten, zeker. Tuurlijk, maar anderzijds staat mijn vizier al zo sterk op Frankfurt gericht, dat het voor mij niet rap genoeg kan gaan. IK heb zo'n goesting in die wedstrijd. En er gisteren met David op de fiets over zitten keuvelen, heeft dat enkel maar verder aangewakkerd.

Nog een laatste kanttekening: vrijdag ben ik met mijn vrouw lekker gaan eten, we hebben een flesje wijn gekraakt en dat was het laatste glas alcohol voor de volgende weken. De volgende keer dat ik met een pintje kan gespot worden, zou in principe op 6 juli 's avonds moeten zijn, ergens in een Duitse stad aan de rivier Main. Hopelijk zit ik het te drinken met een brede smile om mijn lippen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten