maandag 30 juni 2014

shorties


Wat een raar gevoel : na al die lange lange lange lange lange trainingen, ben ik nu verplicht om heel kortjes te doen.

ZONDAG 

10u SWIM 0:34:36; 1900m

In één keer den Donk rond gezwommen, en dan braaf naar huis.

MAANDAG

7u10 BIKE 0:55:31; 30,4 km; 33 km/u; gem HSL 115; max HSL 145

Van kort gesproken: tjonge jonge da's gewoon efkes binnen en buiten. : )
Alles extensief behalve 2 keer 5 minuten aan intensievere hartslag.

20u30 RUN 0:28:56; 6,3 km; 13,1 km/u; gem HSL 122; max HSL 139

's Avonds na een ontroerende diplomering van 5 van mijn cursisten, nog een kort loopje in een mooi avondzonnetje. En ondertussen is Frankfurt niet meer uit mijn hoofd te krijgen natuurlijk. Alles draait nu echt rond zondag. Ik geef toe: in mijn stoutste (dag)dromen wil ik zwaar uitpakken daar in Duitsland. Maar een Ironman is iets heel speciaals, en zet je uiteindelijk altijd weer met je voetjes op de grond.


Deze middag bovendien nog eens een laatste keer onder handen genomen door kinesist/osteopaat Davy. Voor de 2e keer op rij waren geen manipulaties nodig. Opvallend na toch echt wel zware trainingsweken. Voor mij een goed teken: mijn lichaam is ondertussen goed uitgebalanceerd: ik lig minder te wringen tijdens het zwemmen, ik zit krachtig op de fiets (en laat de benen het werk doen), en mijn loopstijl is ook in orde. En maanden core stability oefeningen zullen daar een ZEER belangrijke bijdrage toe geleverd hebben.

We tellen verder af.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten