dinsdag 24 juni 2014

nog verrassend fris

Ik ben bezig de laatste trainingen af te werken.

MAANDAG 

SWIM 1:24:16; 3900m

De freaky bloglezer ziet hier een heel zwakke zwemtijd in vergelijking met de vorige maanden. Je hebt gelijk, maar de verklaring is dan ook eenvoudig. Ik heb de Ironman afstand afgelegd zonder wetsuit. En dat kost me dus een kleine 10 minuten ten opzichte van mijn wetsuit-tijden.

De temperatuur in de Langener Waldsee blijft hangen op 23°C. Kans is dus groot dat we met wetsuit zullen mogen zwemmen, maar ik neem toch het zekere voor het onzekere met deze volledige no wetsuit training.

In den donk is de water temperatuur ongeveer 20°. Zeer verfrissend dan ook zo'n training. Qua temperatuur-gevoel veel aangenamer dan met wetsuit.

Maar waar mijn eerste ronde nog aannemelijk was qua tijd (0:39), ging de 2e ronde al heel wat minder (0:45). Vooral de laatste kilometer was heel zwak.

Toch met een goed gevoel huiswaarts. In Zûrich zwom ik nog 1:27 zonder wetsuit vorig jaar. Lijkt nu toch iets beter uit te vallen.

DINSDAG

Dinsdag de laatste koppeltraining. Lopen na het fietsen is voor mij echt de max! Ik loop beter na het fietsen, dan zonder fietsen. Met opgewarmde benen aan mijn sterkste discipline mogen beginnen: altijd leuk!

IK verbaas me bovendien over mijn nog frisse benen, ik ben toch al aan mijn 18e dag in deze zware trainingsblok

7u 's morgens de deur uit voor deze training. Ik was bovendien mijn hartslagmeter vergeten thuis, dus alles eens lekker op gevoel gedaan. Goed doorgereden maar ook niet echt super zwaar. Bij het lopen idem.

BIKE 2:50:40; 90,6 km; 31,9 km/u

RUN 0:21:19; 5,05 km; 14,2 km/u (tempo 4:14)


Morgen nog een half lange run van ongeveer 20 km, en dan taperen.
Man, wat kijk ik uit naar Frankfurt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten