zondag 5 januari 2014

downers and uppers


Een weekend met twee gezichten: een droeve smiley en een happy smiley

ZATERDAG 18u SWIM 0:40:20; 2050 m

Een verschrikkelijke zwemtraining. 't Was te verwachten na een goede week uit het water te zijn, maar het watergevoel was echt nergens. Veel technische drills gedaan en daarna vlot proberen zwemmen. Maar vlot was een woord dat nergens van toepassing was. Dzuje!

ZONDAG 7u20 BIKE 3:39:55; 100,7 km; 27,6 km/u; gem HSL 115; max HSL 150

Op zondag stond een rit met de mannen van Tritraining op het menu. 't Zou mijn eerste 100 km van 't seizoen worden. Ik was toch wel benieuwd hoe ik dat zou verteren. Vertrekpunt van de rit was Landegem, maar dat kwam me niet zo goed uit omdat ik in de namiddag nog veel werk had voor school en ook wel nog wat moest kunnen betekenen in het huishouden. Ingewikkelde puzzel die ik als volgt in elkaar stak: in plaats van om 8u15 te vertrekken in Landegem en dan dus rond  12u15 terug ...in Landegem te zijn, fiets nog in de auto te laden en terug te rijden (na een hapje en een drankje bij Stefaan), vertrok ik ... hou je vast .... om 7u20 in den pikkedonker thuis met de fiets. De eerste 22 km werden dus een solorit naar Landegem. (tip : rij nooit in den donker langs de ringvaart, want die is voor 90% niet verlicht. Ik zag dus niet waar ik reed, en dat was aardig gevaarlijk. 24 km/u in de eerste 10 kilometer om die reden).
Na die 22 km bleken de mannen in Landegem nog niet klaar voor vertrek; Na een kwartiertje geschuifel toch van start en dan ben ik gedurende 45 km met die gasten meegereden. Wat een leutige bende. Gezellig zitten tetteren op de velo. de tijd passeerde alsof het niks was.
Maar in Zingem moest ik er terug af. Ik reed de Schelde nog tegenwind op tot in Nederename, om daar 'mijn karre te keren' en met meewind naar huis te bollen. In Merelbeke nog een ommetoertje moeten maken om boven de 100 km uit te komen.
YEs!!!! En dat zalige winterzonnetje kreeg ik er nog eens bovenop.
Maar vooral .... die 100 km ging me redelijk moeiteloos af. Ik voelde in de namiddag natuurlijk wel de vermoeidheid in de benen, maar op de fiets liep het lekker tot in de laatste kilometers.

De nieuwjaarsweek (en ondertussen al week 19) werd op deze manier afgesloten met meer dan 10 uur training.

2 opmerkingen:

  1. Hey Christophe,

    Het was inderdaad een toffe rit met een toffe bende. Na Zingem zijn we nog naar Erwetegem gereden om daar een hellingske te doen. Allemaal goed te doen. Daarna ging de terugrit iets vlotter met de wind in de rug.
    Tot binnenkort nog eens !

    Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hé?! Rustige bende met vooral veel down-to-earth mensen. IK vond het in Zingem heel spijtig dat ik niet mee verder kon. Time management is volgens mij de 4e en moeilijkste discipline voor triatleten. : )

    Tot binnenkort

    BeantwoordenVerwijderen