donderdag 16 januari 2014

no saddle


Heel moeilijke week om trainingen te plannen. Ik neem ze er tussen en moet voor en na de training meestal rushen, niet ideaal dus. Ik zal dan ook nog nooit zo lang uit het zadel gebleven zijn. 't Is geleden van vorige zaterdag en ik zal pas nu zaterdag en zondag opnieuw kunnen fietsen. 't Is niet mijn gewoonte en zeker niet nu ik opnieuw wil inzetten op het fietsen, maar 't kan gewoon efkes niet anders.

WOENSDAG

RUN 0:29:38; 6 km; gem HSL 118; max HSL 127

opwarmen op de loopband : 1 km @ 11,5 km/u; 1 km @ 12 km/u en 4 km @ 12,5 km/u. Verrassend, maar ik heb dit allemaal in mijn recuperatiezone kunnen lopen.

CORE & POWER TRAININg 1:04:00

Daarna een uur kracht en rompstabilisatie. Gezien het werken aan mijn push & pull in het water, heb ik ook oefeningen gezocht om daar wat kracht in te kweken.

RUN 0:20:00; 4 km; 12 km/u; gem HSL 112; max HSL 119

Daarna opnieuw cooling down op de loopband. Alles aan 12 km/u en opnieuw alles in recuperatiezone.

DONDERDAG

SWIM 1:02:00; 3000m

een technische training:

200 easy IN
300 ( 50 torpedo kick with fins - 50 swim)
300 SWIM
300 (50 kick on side with fins - 50 swim) 300 swim
300 (6 * (15m scull#1 - 35m swim)) with pb
300 swim 300 (50 6/3/6 - 50 swim) with fins
300 swim
400 paddles + pb


Ik ga hier en daar de lengtes van mijn blokjes wat verlengen. Bij technische trainingen mag dat la eens naar 300m gaan, bij endurance zelfs richting 500 à 700m.
Zeer tevreden over mijn concentratie tijdens deze training. En een goed gevoel in het water ook.

CORE STABILITY 0:20:00

's Avonds nog 20 minuten core stability op de Balance Dome bal.

Als ik morgen wil trainen, wordt het nog een beetje gekker, er zit niet anders op dan om 6 uur op te staan daarvoor. Slaapwel! ; )

3 opmerkingen:

  1. Hey Christophe,
    ik volg al een lange tijd je blog en het moet gezegd, deze is echt in orde. Ik ben ook van jouw generatie (denk dat we een paar maanden schelen) heb wel 1 kind meer (maar daar zal het wel niet op aankomen zeker) en werk als psychiatrisch verpleger met vaste nachtdienst. Ik doe ook een beetje aan 3athlon maar dan wel gewoon voor de lol en alles zonder schema of coach maar meer op het gevoel. Ik doe wel enkel kwart en halve wedstrijden.
    Het enige wat ik een beetje mis in je blog is het prijskaartje van gans je onderneming want ik denk dat vele amateurs serieus zouden verschieten wat dat allemaal kost, spijtig genoeg.. Je hebt bvb. zeker niet de goedkoopste club/coach uitgekozen maar dat is natuurlijk je persoonlijke keuze. Ik heb een Ironman er voorlopig niet voor over want ik streef nog naar een gezonde werk-relatie-kinderen balans en ik word persoonlijk toch een beetje misselijk als je die inschrijvingsprijzen ziet voor een 'echte' Ironman. Het is m.i. zware commerce!
    Ik doe wel voort op mijn manier, maximaal 4 uur trainen per week en genieten van mijn wedstrijdjes met mijn tweedehandskoersfietsje en gewoon opzetstuur (ook al geen geld op overschot voor én een mtb noch een tijdritbolide..). Ik blijf je blog volgen en ook mijn respect is intact.
    Grtz, Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Peter,

    bedankt voor de leuke reactie op mijn blog. Ben blij dat bezoekers plezier hebben aan en soms inspiratie vinden in mijn blog.

    Wat je vertelt over het prijskaartje klopt helemaal. Triatlon is absoluut geen goedkope sport. Ik geef zelf les en mijn vrouw is maatschappelijk asisstent (alle 2 vier vijfde), dus wij hebben ook niet echt de super-lonen. Fiets, fietsmateriaal en -onderhoud, kledij, loopschoenen, loopkledij, zwemgerief, wetsuit, spinninglessen, fitnessabonnement, ingang zwmebad, ..... het loopt inderdaad allemaal op. Ik probeer het elk jaar te doen met een sportbudget van 2000 à 2500 euro (behalve als mijn fiets aan vervanging toe is). Wat betreft de club, die is eigenlijk wel vrij goedkoop hoor. IK betaal 100 euro en daarin zit ook mijn licentie bij de bond. Ik werk niet echt met een coach. Ik stel zelf mijn schema's op, maar doe wel minstens 2 lactaattesten op de fiets en 2 looplactaat testen.
    Deelnemen aan een Ironman is een ongelooflijke belevenis, maar je hebt gelijk, de inschrijvingsprijzen zijn om van achterover te vallen. Het bedrijf Ironman zou overgenomen zijn door een beleggingsfonds, en krijgt nu binnen het wereldje ook meer en meer kritiek voor hun 'geldklopperij'. De organisatie CHallenge, die ook volledige triatlons organiseert, doet het helemaal anders en goedkoper. Vorig jaar wou ik In Kopenhagen meedoen aan zo'n wedstrijd, maar mijn vrouw zag KOpenhagen niet zitten, dus het werd Zürich. (Ondertussen heeft Ironman de wedstrijd in Kopenhagen overgekocht).

    Ikzelf ben helemaal verslaafd aan het trainen, en heb een zeer grote voorliefde voor de volledige afstand. Maar of je nu 4 uur traint of 30 uur, of je nu kwarttriatlons doet of dubbele Ironmans, je beoefent de mooiste sport van de wereld hé.

    Maar ... ik neem je opmerking ter harte. Ik zal nu en dan op mijn blog ook eens 't een en 't ander vertellen over het financiële aspect.

    Groeten,

    Christophe


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Christophe,
      dank voor het eerlijke en vooral snelle antwoord! Ik ben blij dat je je mijn mening kan appreciëren. Het is zoals je zegt, De 'Ironmangroep' probeert overal zijn grip op te krijgen en als je niet mee wil (betalen, zie Antwerpen) dan val je er gewoon af. Maar wie kan het hen kwalijk nemen: het is een kwestie van vraag en aanbod en momenteel is het duidelijk dat triathlon/Ironman hot is! Het ijzer moet gesmeerd worden als het heet is, hé.
      En hier hetzelfde, ook 2 werkenden die geen stukken van mensen verdienen dus ik versta je vrouw wel dat ze ook haar zegje heeft in de plaats van deelname :-)
      Doe zo voort, ik blijf je volgen en train ze!
      Grtz, Peter

      Verwijderen