vrijdag 10 januari 2014

genant


Donderdag stond er een dubbele training gepland. In de voormiddag een tempo duurloop (hoog extensief) en in de namiddag een technische zwemtraining van 3000 meter

9u30 RUN 0:50:42; 11 km; 13,1 km/u; gem hSL 132; max HSL 152

Mooie duurloop aan een mooi tempo. Hartdslag volledig onder controle. Niks op aan te merken. Ik had natuurlijk ook een mini-piekje gecreëerd door de vorige dagen aan lage hartslag te trainen.

Benieuwd wat het in de namiddag in het zwembad zou geven. Ook dat liep goed. Ik was gefocused, lag goed in het water, zwom vlot.... tot er op een bepaald moment een verschrikkelijke kramp in een teen schoot. Moeilijk uit te leggen voor wie het nog niet meemaakte, maar dat is echt pijnlijk en vooral, je kan er niet verder mee zwemmen. Wel genant om zo in het midden van het zwembad aan je teen te liggen trekken. : )
IK had het er uit gestretcht en kon weer verder, maar regelmatig schoot het er terug weer in. Na de vierde kramp was ik het beu, en stopte ik de training. 't Was ook niet meer te doen, want ik kon de kramp er zelfs niet uit stretchen. Het rare van zo'n kramp is dat die er op het droge onmiddellijk uit is, maar er in het water direct terug inschiet. Geen idee hoe dat komt: temperatuur? houding teen in het water versus op het droge? lichaam dat ligt in plaats van lichaam dat staat, dus iets met bloedsomloop of iets met afvoer lactaat? Ik heb er het raden naar.
Maar wel spijtig, wat een training van 3000 meter moest worden, bleef nu hangen op 2200 meter.

14u15 SWIM 0:43:30; 2200m

Al bij al, goed getraind vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten