donderdag 23 januari 2014

lange rit


9u deze ochtend vertrokken voor een lange solorit. Het was kil, mistig en zeer grijs, maar wie in de zomer zichzelf wil overtreffen op een Ironman, die moet nu in januari niet in zijn zetel zitten, maar op het zadel. We zijn 23 januari en de tweede 100 km rit is al een feit.

Gewoon lekker gebold (nothing special). Ik heb wel op elke brug een klein beetje dorogetrokken. Dat was telkens weer een goed moment om de spieren wakker te houden.

Slechts 15 minuten in een zachte regenbui moeten rijden bovendien. Ik heb dus geluk gehad.

9u BIKE 3:46:50; 100,75 km; 26,8 km/u; gem HSL 113; max HSL 148

Vroeger deed ik dit soort ritten veel te weinig. Ik begon pas in maart/april 100+ ritten te rijden. Daardoor had ik pas in mei/juni de afstanden wat in de benen. En dan was het te laat om in deze ritten ook nog eens grote specifieke kwaliteitsblokken te steken in de voorbereiding van een Ironman. Vorig seizoen is me dat wel gelukt, en ik heb een grote stap vooruit gezet in het fietsen: 180 km in 5u30 op Ironman Zürich. Nu begin ik er dus nog vroeger aan.
IK voel nu al dat er weer een jaartje bijgekomen is, dat de basis dus breder is, dat er ondertussen meer kilometers op de teller staan. Ik verteerde deze 100km in de kilte eigenlijk zeer vlot. Kortom, ik voel dat er dit jaar nog progressie in zit.
Kunst is om het intensieve trainen blessurevrij te proberen houden, en niet ziek te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten