zaterdag 11 januari 2014

nuttige ontmoeting


Deze ochtend alweer de fiets op en deze middag terug. Daartussen echter geen fietstraining, maar werken. Gewoon woon-werk verkeer dus. Ideaal om de spieren los te maken na de spinningles van gisteren.

BIKE 0:42:18; 17,95 km; 25,4 km/u; gem HSL 104; max HSL 129

De belangrijkste training was voor de vooravond : een zwemtraining van 3 km.

Het plan : 3 * (400m - 300m - 200m - 100m).
De 300 meter blokeen tlekens met pull buoy en paddles.

Maar alvorens ik in het water sprong, geraakte ik al aan de klap met een andere triatleet die reageerde op mijn Ironman Zurich badmuts. Het bleek een echt goede zwemmer te zijn, die ook nog eens graag mensen vooruithelpt met hun zwemstijl. Ik stelde hem dat hij me gerudst tips mocht geven. Na 200 meter deed hij me al stoppen, en vertelde me dat er iets grondig fout was aan mijn pull fase, maar vooral aan mijn push fase. Laat dat nu de fase zijn waar i kde volgende maanden werk van wil maken. Ik heb de volgende 2800 meter werk gemaakt van zijn tips, en ik ben zeker dat ook dit me op termijn ook weer sterker zal maken.
Het komt er op neer dat de houding van hand onder water moet verbeterd worden: zolang mijn hand onder water blijft, moet het water achteruit duwen. En het moet langer onder water blijven.
Een onverwachte ontmoeting die me geen windeieren zal leggen.

18u15 SWIM 0:59:55; 3000m



Geen opmerkingen:

Een reactie posten