vrijdag 10 januari 2014

zelfvertrouwen tanken


's Morgens en 's middags de dag gestart met woon-werkverkeer

7u20 BIKE 1:17:31; 33,2 km; 25,7 km/u; gem HSL 103; max HSL 131

Maar dat was maar stilte voor de storm van vanavond.

19u20 POWER TRAINING 0:30:00

Wat roeien, wat squats met zo'n echte gewichtheffersgewichten en dan toesteloefeningen voor schouders, borstspieren, armen, buik, rug, ....

Een verteerbaar voorgerechtje, maar ... dan het hoofdgerecht

20u BIKE (spinning) 1:36:00; gem HSL 119; max HSL 165

Deze spinningles was op mijn lijf geschreven: 8 blokken die telkens bestonden uit:
- 2 min EXTENSIEF maar op kracht
- 6 min aan overslagpols- 10 slagen
- 2 min recup

In de laatste 2 blokjes werd er ook telkens 2 minuten in 't rood gegaan.
Ik speelde echt met de pedalen, en telkens de recup-periode aanbrak, viel mjn hartslag echt pijlsnel naar beneden. Echt een toptraining vandaag, die mij heel goed afhing. Op het lijf geschreven van een triatleet met al wat kilometers op de teller. Ik ga vlammen in Frankfurt verdoeme!

2 opmerkingen:

  1. Allé, als ik het zo hoor dan lijkt een spinningles een beetje op de zondagrit met de puitenrijders qua intensiteit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. yep, maar samengebald op anderhalf uur. En met hartslag altijd daar waar hij moet zijn om trainingseffect te maximaliseren.
    En....daarna pak ik geen potten. : )

    BeantwoordenVerwijderen