vrijdag 3 januari 2014

Ardennen-intermezzo


Ik zat met het Bourgondisch Genootschap, een groep vrienden, in de Ardennen deze week. Een week die vooral in het teken staat van eten, feesten en plezier maken. Ik ben er wonderwel in geslaagd de alcoholinname te beperken, en zelfs elke dag een trainingske in te lassen. Op maandag zelfs een heel straffe.

MAANDAG RUN 1:41:56; 20,8 km; 12,3 km/u; gem HSL 138; max HSL 173

Quasi een halve marathon gelopen op maandag op een zwaar parcours. IK heb hem wel opgesplitst in twee loopjes van 10,4 km. De eerste was een nuchtere ochtendloop, de tweede was een namiddagloop met David. Telkens hetzelfde parcours, nl. tweede rondes van 5,2 km. Elke ronde bestond uit een zachte aanloop (licht dalend), daarna een zeer zware off road klim (700 meter om een hoogteverschil van 64 meter te overbruggen, daarna gevolgd door een licht golvende 2 km.

DINSDAG BIKE (MTB) 1:16:00; 16,35 km; 13,3 km/U; 506 hoogtemeters; gem HSL 109; max HSL 154

Me kledend voor een MTB tocht geraakte Jonas, een tienerzoon van een maat van mij, geïnteresseerd om mee te rijden. Zeer mooie tocht over modderig parcours en met zeer veel hoogtemeters. Omdat het zeer lastig was, heb ik kalm aan gereden en zeer regelmatig gewacht op Jonas. Gemiddelde hartslag ligt dan ook uitzonderlijk laag voor dit soort parcours.

WOENSDAG BIKE (MTB) 0:36:00; 8,6 km; 14,5 km/u; 276 hoogtemeters; gem HSL 134; max HSL 171

Op 1 januari heb ik nog nooit getraind, denk ik. Maar deze keer voelde ik me vrij goed ondanks een zeer korte nachtrust, en puurde ik er een korte maar zeer pittige MTB rit uit.

DONDERDAG RUN 0:24:52; 5,2 km; 12,6 km/u; 67 hoogtemeters; gem HSL 140; max HSL 158

Een korte ochtendrun: easy start, daarna een pittige klim en uitlopen met een tempo run van ongeveer 2 km aan 14 km/u.

Voila 't jaar is ingezet in de mooie Ardennen. Nu thuis verder trainen.

Aan al mijn blog-volgers een sportief en gezond 2014 gewenst!


2 opmerkingen:

  1. Spijtig dat we niet hebben afgesproken ....wij zaten ook in de Ardennen nl in La Gleize ! niet ver van de Rosier !!
    Norbert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. verdoeme da's inderdaad zeeeeer spijtig. Ik zat op 3 km van La Gleize in Moulin du Ruy, en ben inderdaad de Rosier opgereden. Dedzuje toch.

    BeantwoordenVerwijderen