vrijdag 30 mei 2014

frankfurt on my mind

Ik heb de laatste 2 dagen veel op de fiets gezeten, en zoals gewoonlijk....alleen. "Aan wat heb je nu gans de dag zitten denken op je fiets" vroeg mijn vrouw me vandaag. Ik moest even in mijn haar scharten, efkes de dag overlopen, om te concluderen: Frankfurt on my mind! Ik zit eigenlijk heel veel aan Frankfurt te denken. 't Komt dan ook dicherbij en wat mij betreft zou het veel sneller mogen komen. IK ben er eigenlijk klaar voor. De volgende weken kan ik het alleen nog verprutsen, misschien nog dat ene kleine procentje vormpeil toevoegen, maar ik denk het niet. Ik denk dat ik zowat op mijn max zit.

WOENSDAG

BIKE 2:02:48; 68,1 km; 33,4 km/u; 227 hoogtemeters; gem HSL 122; max HSL 160

Ik wou wat op kracht werken op de vele stukken vals plat in de omgeving van Gavere, Sint-Lievens-Houtem.... maar ik had zo'n goede benen dat ik besliste om er onmiddellijk een langgerekte intensieve inspanning van te maken.

De training zag er als volgt uit:
  • 15 min warming up
  • 1 uur INT
  • 45 min EXT
En de Scott tijdrithelm (een cadeautje van Peter) zit me als gegoten.

Zo'n intensieve blok van een uur had ik nog niet gedaan en beviel me wel.

DONDERDAG

Vandaag zou de langste trainingsdag van de week worden: BIKE + RUN

BIKE 4:39:41; 147,4 km; 31,8 km/u; gem HSL 114; max HSL 144

Een lange extensieve duurtraining naar Nieuwvliet en terug. Leuke rit behalve het stuk Sluis - Cadzand - Nieuwvliet, dat vol toeristen zat.
Tussendoor 4 keer een Intensief kort blokje van 10 minuten gereden om de benen wakker te houden.

RUN 0:36:12; 8.3 km; 13,8 km/u (tempo 4:21); gem hSL 138; max HSL 151

Direct na het fietsen de loopschoenen aan voor een Frankfurt-imitatie: starten aan 4:30 en .... een parcours met 2 bruggen in : )
Maar, ik liep sneller dan gepland. Ik twijfelde even of ik zou vertragen, maar omdat ik mooi in de extensieve zone bleef aan dit tempo en omdat ik er zoveel plezier aan had, heb ik gewoon doorgelopen. Lekker gevoel! Bon pour le moral!

Morgen voor derde dag op rij de fiets op, maar morgen geen INT blokken meer. Alles extensief. Gewoon bollen. Want zondag wacht er nog een zware loopdag. En zo komt Frankfurt beetje per beetje dichterbij.... Wachten kan zo lang duren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten