dinsdag 13 mei 2014

't vat af

ZONDAG

Na twee wedstrijden op 7 dagen en dat in een trainingsblok, werd ik zondagochtend wakker en was het alsof drie nachten doorgezakt had. 't Vat volledig af, overal pijn, lichaam volledig leeg, hoofd volledig vermoeid, 't was gewoon 'op'.
Ik had voorzien om 3 u te gaan losrijden, maar 't gedacht alleen al was ondraaglijk. En met die 5 beaufort was dat ook geen goed idee geweest.
Ik heb dan maar 1 uurke op de rollen gereden

BIKE (rollen) 1:00:00; gem HSL 78; max HSL 93

Jullie lezen het juist: gemiddelde hartslag 78; maximum hartslag 93. En toch deed alles pijn. Juiste keuze dus om niet buiten te gaan rijden.

MAANDAG

Maandag was het gevoel zo mogelijk nog erger. Ik moest werken van 8u 's morgens tot 21u 's avonds. Gans de dag het gevoel gehad dat ik zelfs zou slapen als ik me gewoon op de grond zou neerleggen. De geplande core stability sessie om 21u heb ik dan ook zonder blikken of blozen verticaal geklasseerd. Uitrusten is de boodschap, recupereren! Want op deze extreme vermoeidheid proberen verder trainen is nefast, en leidt gegarandeerd tot overtraining. Jammer dat ik net deze week een werkweek van 7 dagen heb (met zowel zaterdag als zondag een halve dag op het werk). Want ik zou nu toch wel eens ECHT willen rusten zoals een pro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten