dinsdag 20 mei 2014

topdagje


Vandaag schitterend weertje en het moet zowat twintig dagen geleden zijn dat ik eens niet gewerkt heb. Heb er een topdagje van gemaakt. Bezoekje gebracht in Middelkerke met de fiets en bij thuiskomst gekoppeld met een korte looptraining. Ook een kort stukje (Brugge -Oudenburg) gereden met Ironman Norbert. Na 2 à 3 jaar e-mail en blog contact leuk om eens in levende lijve te kunnen babbelen met een 24-voudige Ironman. 65 jaar en één al pees en spier. Een gat in de lucht zou ik springen las ik binnen 20 jaar nog steeds in staat zou zijn om die man zijn prestaties te leveren.
Al de rest was een solorit en dat vlotte uitzonderlijk goed.

BIKE 5u53:00; 186,45 km; 31,9 km/u; gem HSL 116; max HSL 137

Vooral rond LT gereden : hoog extensieve / laag intensieve zone dus. Ik kon wel blijven rijden vandaag zo leek het : het lastigste stuk was kort na Brugge in het terugkeren - efkes moeten terugschakelen om de benen wat op te frissen, maar vrij snel weer terug 'on speaking terms' met de benen.
Eigenlijk heb ik meer dan 190 km gereden, want mijn Garmin heeft 5 à 6 km uitgestaan.

Bij thuiskomst in de loopschoenen geschoven en ...

RUN 0:25:00; 5,67 km; 13,6 km/u (tempo 4:25); gem HSL 141; max HSL 152

Ik probeerde Ironman pace te simuleren, maar was een zucht te snel. IK ga daar erg op moeten letten in Frankfurt. Ik heb immers na het fietsen altijd een soort van vliegende start in het lopen. Als ik niet te vroeg wil stilvallen, zal ik me moeten houden aan mijn 4:30 plannetje.

Oh ja, na de douche dan toch nog maar een uurke het gras afgereden. Ik was niet stil te krijgen vandaag. Maar nu voel ik de energie wel zachtjesaan zakken.

Topdagje! Er zijn weinig die voor 6u met de glimlach alleen op de fiets kruipen, denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten