zondag 17 maart 2013

one-hundred


9u50 BIKE 3:30:19; 100,6 km; 28,7 km/u; gem HSL 127; max HSL 161

Voila ik heb weer een 100+'er (nipt) op de teller. Zalige rit. Had echt goeie benen en voelde de kilometers niet echt. Er stond een heftige wind en de laatste 10 kilometer had ik die pal op kop, maar ik bleef goed de pedalen ronddraaien.

Ben eerst naar Landegem gereden om daar Stefaan op te pikken, dan 60 km gezellig zitten keuvelen ( in de eerste 30 kilometer met stevige tegenwind) en dan de laatste 10 km terug solo naar huis.

Dit was de laatste training van een zware trainingsblok die begon met de trainingsstage op 2 maart. Nu komen er 5 dagen actieve recuperatie. En dan vliegen we er weer in.

Waar ik vroeger werkte met blokken van 14 dagen afgewisseld met 7 dagen recuperatie, wil ik nu werken met blokken van 16 dagen afgewisseld met 5 dagen recuperatie. Ik had het gevoel dat die 7 dagen net iets te lang waren, ik werd er een beetje lam van op den duur. Maar ik moet wel in de gaten houden of ik echt gerecupereerd ben na zo'n 5 dagen, en of ik er daarna echt wel weer vol de pees kan opleggen.

Zeer blij met deze week van bijna 14 trainingsuren in toch wel slechte weersomstandigheden. Ik heb mijn schema in de loop van de week veel moeten aanpassen, maar heb dat goed gedaan. Ik voel dat de trainingsmicrobe er weel volledig inzit. 'k zit in een mooi trainingstempo.

Het plan voor de volgende anderhalve maand is duidelijk:

  • Blijven inzetten op het fietsen - zeker elke week een 100+'er. En ook kracht- en tempowerk inlassen. Fietsen blijft mijn prioriteit dit seizoen. Ik gebruik dit seizoen om een sterkere fietser te worden, met in het achterhoofd om in Zûrich niet alleen sneller te kunnen fietsen, maar ook iets frisser aan de marathon te starten en met nog een sterkere marathon uit te pakken. Aan ambitie ontbreekt het niet.
  • Bij het lopen schuif ik beetje per beetje de lange duurlopen richting de 20 km. Verder ook hier tempo- en snelheidswerk invoegen.
  • Zwemmen : opnieuw proberen aan te knopen met een duurtempo rond de 2:00 tegen eind april. Heavy duty! Maar zwemmen is niet prioritair dit seizoen. Het is niet in het zwemmen dat ik de grootste sprong wil maken, wel investeren in een zwemstijl die me dan misschien volgend seizoen de kans geeft om nog een sprong te maken.
Ik hou ervan om 'a man with a plan' te zijn. : )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten